Is jouw organisatie toe aan een ‘Werken bij’- website?

Een aantal weken geleden hebben we je meegenomen in de dienst Employer Branding die wij aanbieden. Vandaag gaan we nog een stapje verder en vertellen we je meer over het nut van een ‘Werken bij’- website en wat die bijdraagt aan het werkgeversmerk van jouw organisatie.

 

Als je denkt aan een ‘Werken bij’- website denk je natuurlijk meteen aan openstaande vacatures. Dat klopt! Als het waren is het een bedrijfspagina die speciaal ontwikkelt wordt voor sollicitanten.

De informatie op een ‘Werken bij’-website scheelt met de informatie op je eigen bedrijfswebsite. Bij een ‘Werken bij’- website wordt een sollicitant ondergedompeld in de carrièremogelijkheden en de cultuur van de organisatie. Deze informatie komt naar voren door video’s, sfeerimpressies en geschreven teksten gericht op de sollicitanten. Een ‘Werken bij’- website is hierdoor een krachtige tool om juisten kandidaten te bereiken en daarnaast te overtuigen om bij jouw organisatie te komen werken en je werkgeversmerk uit te dragen.

Diepgaande informatie delen staat centraal op een ‘Werken bij’- website en dit is vaak de informatie waar sollicitanten naar op zoek zijn. Naast dit voordeel zorgt het ook voor de volgende voordelen:

  • Je hebt ruimte om belevingen te delen en tevens heb je ruimte voor storytelling;
  • Je draagt transparantie uit over jouw organisatie als werkgever;
  • Je hebt een onderscheidend vermogen in een banenmarkt die momenteel erg concurrerend is;
  • Je geeft duidelijkheid over je cultuur en daardoor kan de sollicitant beter de culturele fit maken;
  • Je gebruikt enkel een vast platform voor al de wervingsactiviteiten.

Wanneer is jouw organisatie toe aan de stap naar een ‘Werken bij’- website? Dit is het geval als je het volgende wilt bereiken:

  • Je vacatures worden beter vindbaar, doordat je een grote bereikbaarheid hebt;
  • Je ontvangt meer sollicitaties, doordat je vacatures meer worden bekeken;
  • De ontvangen sollicitaties zijn van betere kwaliteit, doordat kandidaten al ondergedompeld zijn binnen de cultuur van jouw organisatie en hierdoor de keuze hebben gemaakt om te solliciteren;
  • Meer transparantie.

 

Ben jij met jouw organisatie toe aan de stap van een ‘Werken bij’- website? Bekijk hier een voorbeeld van een 'Werken bij’- website die wij voor een van onze klanten hebben ontworpen. Zelf ook benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.